Klachtenregeling

Ik ben ontevreden, wat nu?

Klachtenregeling

Voor het laatst gewijzigd: maart 2024

Cbkz

Ik ben ontevreden, wat nu?

Wij zetten ons bij Harsam Zorg in om u goede zorg te bieden. Toch is het mogelijk dat u soms niet tevreden bent over de door ons geboden zorg. Zo kunt u bijvoorbeeld een klacht hebben over de manier waarop iemand van ons met u omgaat. Of waren er bij u vooraf andere verwachtingen over ons aanbod en is het vervolgens heel anders gelopen. We raden u aan daar niet mee rond te blijven lopen maar uw klacht te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan.

Wij maken onderscheid tussen: klachtopvang en klachtbemiddeling/behandeling door de klachtenfunctionaris.


Klachtopvang

U meldt en bespreekt uw klacht met degene op wie uw klacht betrekking heeft of zijn/haar leidinggevende. Voor uzelf kan het goed zijn daarbij het volgende in gedachten te houden:

  • reageer zo snel mogelijk;
  • wanneer het iets is dat niet snel kan worden afgedaan: vraag een gesprek aan; probeer eventueel al van te voren uw klacht kort en krachtig op papier te zetten en aan ons te overhandigen;
  • probeer te bedenken wat u met het gesprek wilt bereiken;
  • u kunt natuurlijk altijd iemand meenemen ter ondersteuning.

Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren komen we hopelijk snel tot een oplossing.


Klachtbemiddeling/behandeling door de klachtenfunctionaris

Heeft de klachtopvang uw onvrede niet weggenomen of wilt u rechtstreeks (zonder klachtopvang) een klacht indienen? In dat geval geven wij er de voorkeur aan wanneer u dat telefonisch of schriftelijk doet via onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kunt u bereiken via:

klachten@cbkz.nl
CBKZ t.a.v. klachtenfunctionaris Harsam Zorg
Antwoordnummer 570
4200 WB GORINCHEM
Tel. 0183-682829

De klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij uw klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en geeft onafhankelijk advies en kan u ook meer vertellen over de klachtenprocedure en eventuele vervolgmogelijkheden.


Geschillencommissie

Het kan voorkomen dat u het niet eens bent met de wijze waarop uw klacht is behandeld of dat u ontevreden bent over de uitkomst daarvan. In dat geval is er sprake van een geschil en kunt u dit geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Kleinschalige Zorgaanbieders waarbij wij zijn aangesloten. Voor meer informatie hierover verwijzen we u naar de website www.geschillenindezorg.nl.


Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van uw klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van door uzelf ingeschakelde bijstand en advies voor eigen rekening komen.


Wilt u meer weten?

Deze informatie geeft een antwoord op de belangrijkste vragen over uw klachtmogelijkheden. Voor een uitgebreid antwoord verwijzen wij naar ons klachtenreglement. Wilt u een exemplaar hiervan ontvangen per post of per mail? Laat het ons weten, dan zenden wij u dat gratis toe.


Voor het laatst bijgewerkt in maart 2024 en kan later worden gewijzigd.